Conceptual design of marginal wharf with automated suction cup system for docking and undocking of vessels

 

Authors
Grajales, Francisco; Vallarino, Ruby; Mejía, George
Format
Article
Status
publishedVersion
Description

Over time, port terminals have modernized their equipment for logistics functions, optimizing their operations. However, mooring systems for ships still do not undergo major changes. These conventional systems represent a great risk to the integrity of the personnel performing these procedures, since, despite using a traditional technique, the execution is insecure and very long, due to the ship-dock maneuvers that must be performed for an efficient operation. Automated mooring systems have recently been developed to simplify the execution time of this process. However, limitations have been found in its use, which is why the design of an equipment that does not present such restrictions is proposed. The presented concept of an automated suction cup system for a marginal type dock would allow greater freedom of movement, thus improving the efficiency of this procedure, reducing the time spent by a boat on the dock and reducing the risk of loss of human life.
A lo largo del tiempo, las terminales portuarias han modernizado sus equipos para funciones logísticas, logrando optimizar sus operaciones. Sin embargo, los sistemas de amarre para embarcaciones siguen sin experimentar grandes cambios. Estos sistemas convencionales representan un gran riesgo para la integridad del personal que realiza estos procedimientos, ya que, a pesar de utilizar una técnica tradicional, la ejecución es insegura y muy prolongada, debido a las maniobras buque-muelle que se deben efectuar para una operación eficiente. Recientemente se han desarrollado sistemas de amarre automatizados para simplificar el tiempo de ejecución de este proceso. No obstante, se han encontrado limitaciones en su uso, por lo que se plantea el diseño de un equipo que no presente semejantes restricciones. El concepto presentado de sistema automatizado de ventosas para un muelle tipo marginal permitiría una mayor libertad de movimiento, mejorando así la eficacia de este procedimiento, reduciendo el tiempo de una embarcación en muelle y el riesgo de pérdida de vidas humanas

Publication Year
2020
Language
spa
Topic
Repository
RI de Documento Digitales de Acceso Abierto de la UTP
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https://ridda2.utp.ac.pa/handle/123456789/12187
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