USING THE DCU METHODOLOGY FOR TEACHER’S PORTFOLIO INTERFACE DESIGN IN UTP

 

Authors
González, Amelia; Cristal Muñoz, Alba; Beliz, Nicholaz
Format
Article
Status
publishedVersion
Description

This paper show the results in carrying out a prototype system that would allow the automation of the teacher’s portfolio in the Universidad Tecnológica de Panamá using the methodology User Centered Design. The interfaces development is an important part of the Human-Computer Interaction, because it represents the medium between the system and the user. Data was collected from teacher’s internal processes to achieve the correct development of the prototype system, allowing feedback to create a tight interface to current needs. Finally, heuristics usability was applied to corroborate the end user satisfaction.
El siguiente escrito plasma la evidencia de los resultados al llevar a cabo un prototipo de sistema que permitiría la automatización del portafolio docente dentro de la Universidad Tecnológica de Panamá, utilizando la metodología Diseño Centrado en el Usuario. El desarrollo de interfaces forma parte importante del área de la Interacción Humano-Computador, debido a que el mismo representa el medio entre el sistema y el usuario. Para lograr el prototipo del sistema se recaudó datos de los procesos internos que realizan los docentes, lo que permitió una retroinformación para crear una interfaz ajustada a las necesidades actuales. Finalmente, para medir la experiencia de usuario se utilizó heurísticas de usabilidad que permitió corroborar la satisfacción del usuario final.

Publication Year
2017
Language
spa
Topic
User Centered Design, User Experience, Human-Computer Interaction, Teacher’s Portfolio.
Diseño Centrado en el Usuario, Experiencia de Usuario, Interacción Humano-Computador, Portafolio Docente.
Repository
RI de Documento Digitales de Acceso Abierto de la UTP
Get full text
http://revistas.utp.ac.pa/index.php/ric/article/view/599
http://ridda2.utp.ac.pa/handle/123456789/2186
Rights
openAccess
License
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/